6 tips voor sterk en gezond haar

 

Begint de volle haardos wat minder vol te worden, of wil je ‘m juist zo lang mogelijk vol en goddelijk houden? Dan mag je deze tips voor sterk en gezond haar echt niet missen.

  1. Was je haar niet iedere dag

    Het wassen van je haren is goed en belangrijk, maar je hoeft het echt niet iedere dag te doen. Sterker nog, je kunt die goddelijke lokken beter eens in de 4 á 5 dagen wassen. Mocht je op dit moment iedere dag onder de douche staan dan zal je hoofdhuid eventjes aan de nieuwe wasroutine moeten wennen, maar je zult in no-time merken dat je hoofdhuid steeds minder talg produceert.

    Ook fijn: dat niet gewassen koppie is zo rond dag 3 een stuk makkelijker in model te brengen (en houden!) dan wanneer je net uit de douche stapt.

  2. Style je haar voor een aantal dagen

    Gebruik die lekkere potjes Gladjakkers in je badkamerkastje niet iedere dag. Ten eerste is het helemaal niet nodig (die vetkuif blijft makkelijk een paar dagen zitten) en ten tweede wordt je haar zo niet onnodig zwaar.

  3. Ga lekker naar de masseuse

    Een hoofdhuidmassage zorgt ervoor dat de bloedsomloop gestimuleerd wordt, wat er op zijn beurt weer voor zorgt dat je haar beter en sneller kan groeien. Gebruik je er ook nog eens arganolie bij, dan heb je natuurlijk dubbel zoveel voordeel. Je kan je hoofdhuid natuurlijk ook zelf regelmatig masseren, maar wie wilt er nu geen extra reden om even naar de masseuse te gaan?

  4. Laat de föhn wat vaker liggen

    Kom je met een natte kop uit de douche en heb je wat tijd te verspelen? Laat je haar dan natuurlijk drogen. Hoewel föhnen (op niet al te hoge temperatuur) niet per direct slecht is, wordt je haar natuurlijk ook niet extreem vrolijk van die hete lucht. Fohn minder (of föhn maar tot zo’n 80% droog) om droge haren te voorkomen en die oer mannelijke haardos sterk en gezond te houden.

  5. Denk aan de vitamientjes!

    Tsjah, we komen er toch niet onderuit: gezond leven en eten heeft overal invloed op - zo ook op die haardos. Drink dagelijks genoeg water (een litertje of twee - en nee, bier telt niet), en zorg voor voldoende vitamine B12, vitamine C en vitamine D inname (waar je die vitamientjes terugvindt mag je zelf even Googlen he; we zijn geen gezondheidsspecialiste).

  6. Bezoek de kapper wat vaker

    Zodra je haar beschadigd is kan het erg lastig te herstellen zijn. Ga dus regelmatig naar de kapper (iedere 6 weken) om de gespleten punten te laten knippen. Het resultaat? Een gezonde, volle bos haar! Oh en als je dan toch naar de kapper gaat, dan ga je natuurlijk naar één van onze favoriete kappers… Die helden weten namelijk precies wat ze doen, kennen de Gladjakkers producten door en door en weten als geen ander hoe ze de ultieme look op die van je knar kunnen toveren!

Handig toch, die tips? Kun jij meteen aan de slag om die wilde haardos zo lang mogelijk wild en mannelijk te houden. Wist je trouwens dat onze pomades geweldig is voor oersterk haar? Niet alleen heb je die haardos in no-time super strak gestyled; je geeft je haar ook nog eens wat extra liefde!